Online
positionering
Online positionering is een bekend begrip bij velen. Een bekend begrip waarvan de exacte betekenis vaak achterwege blijft. Helaas, want een onderneming is pas succesvol als deze onderscheidend is ten opzichte van haar concurrenten. Hiervoor is een unieke positionering bij de juiste doelgroep een eis.
Omschrijving
Online positionering kan als volgt worden omschreven: Hoe u wordt gezien in de ogen van de consument. Een effectieve online positionering is gebaseerd op uw eigen sterktes, de wensen van uw doelgroep en de manier waarop u uzelf kunt onderscheiden van de concurrent. De juiste online positionering zorgt dat uw rendement stijgt door nieuwe- en loyale klanten.
Resultaten
Het hanteren van de juiste online positionering en strategie leidt vrijwel altijd tot positieve resultaten. Ook voor andere online activiteiten, zoals online adverteren. Deze resultaten komen voort uit uw onderscheidende positie ten opzichte van de concurrent in de ogen van uw doelgroep en het opbouwen van een imago die aansluit op de beleving van uw doelgroep.